Forum mbm2007 Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
GR. CZWARTEK - Badania stateczności poj. przem. - mgr Hapel
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Odpowiedz do tematu    Forum mbm2007 Strona Główna » [KiEM] Inżynieria pojazdów i maszyn roboczych Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
GR. CZWARTEK - Badania stateczności poj. przem. - mgr Hapel
Autor Wiadomość
basabash
ekspert



Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

Post GR. CZWARTEK - Badania stateczności poj. przem. - mgr Hapel
DANE DLA WAGI 3 - OSIOWEJ (CECHOWANIE)

Kilka uwag (miłej lektury):

1. Przesyłam plik .xlsx jakby ktoś potrzebował .xls to pisać,

2. W pliku znajdują się 2 arkusze. Zrobione cechowanie i MOMENT do policzenia,

3. Pan mgr Hapel na odchodnym powiedział, że obie grupy mają dodać też dane z tej 3-osiowej wagi do swoich sprawek,

4. Uwagi co do policzenia momentu są zawarte w arkuszu. Jakby były pytania to... pisać,

5. Co do cechowania (i momentu też) - dane czytane były niby w V/V. Powiedział, że jak się podzieli przez 1000 to wyjdą magiczne mV/V. Moim zdaniem to było w uV/V i jak się podzieli przez 1000 to rzeczywiście będą mV/V. Ja tak napisałem,

6. Cechowanie jest w [mv/V] na [kg]. Czemu nie na [N] od razu to nie wiem, tak miałem w notatkach,

7. Napisane miałem też, że mam przesunąć równolegle wykresy do osi i podać wektor translacji. Po co to do końca nie wiem,

8. Opcje przeliczenia danych z mV/V (uV/V) na N są 2. Albo liczycie tym normalnym wzorem bez przesunięcia, albo tym drugim, ale od wyliczonych wartości kg odejmujecie wartość przesunięcia (widać to dobrze w tabelkach cechowanie - masy powinny być równe). Jak przejść z kg na N to pominę. Mam nadzieję, że jasne. Jak nie to... ... ...pisać.

PLIK: [link widoczny dla zalogowanych]

To chyba tyle z mojej strony. Dobrego liczenia.

A nie, przede wszystkim to ZAPOMNIANEGO sylwestra !


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez basabash dnia Pią 23:43, 30 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
Pią 23:42, 30 Gru 2011 Zobacz profil autora
badman




Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
siemano jak by ktoś miał gotowe sprawko tak żeby można się na nim trochę oprzeć przy robieniu i chciał pokazać to wrzućcie w zamian odwdzięczę się jakiś dwupakiem chyba że ktoś toleruje abstynencje to nie wiem jakoś inaczej Wink


Post został pochwalony 0 razy
Czw 13:35, 05 Sty 2012 Zobacz profil autora
basabash
ekspert



Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

Post
Ogólnie, to dobrze by było zrobić to sprawko i oddać wcześniej, żeby do czwartku było ocenione, bo w czwartek to już Kosiara pewnie będzie chciał nas podsumować.

Nie żebym tak poganiał, a sam nic. Parę sprawek grupowych robiłem i podejrzewam, że mamy w grupie osoby co jeszcze nic nie robiły, więc trochę niefair by było, żeby te same osoby odwalały robotę. Apeluję do, że tak zacytuję klasyka, jakiegokolwiek faceta co się poczuwa do minimum odpowiedzialności co pokazujemy 4 milionom ludzi przed telewizorem.


Post został pochwalony 1 raz
Pią 17:21, 13 Sty 2012 Zobacz profil autora
Dziku
ekspert



Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZG

Post
Dorzucam jeszcze wyniki z pomiarów w wagach tylnych kół:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:56, 17 Sty 2012 Zobacz profil autora
orion
ekspert



Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Poinformowano mnie ze zaocznie zostalem wyznaczony do tego sprawka... No spoko, tylko problem ze nie mam zielonego poiecia co mam zrobic.

Jest jakis excell z 5 pomiarami nie wiem czego, co to pomiar 1 2 3 4 i 5 nie mam zielonego pojecia.

Pierwsz kolumna to czas, ktora z pozostalych 3 to sygnal pomiarowy?

Co to masa po porawce? Co wogole jest cechowane i dlaczego mamy miec 200 kilo a jet 297 po przesuniecuy o jakis wektor translacji? Co to za "poprawka"? Co to wogole wektor translacji?

Z uwag do momentu wynika ze sila nie byla przylozona prostopadle do linii poprowadzonej z ze środka płyty do jej narożnika... płyta jest przeciez prostokątem a nie kwadratem...

Cytat:
8. Opcje przeliczenia danych z mV/V (uV/V) na N są 2. Albo liczycie tym normalnym wzorem bez przesunięcia, albo tym drugim, ale od wyliczonych wartości kg odejmujecie wartość przesunięcia (widać to dobrze w tabelkach cechowanie - masy powinny być równe). Jak przejść z kg na N to pominę. Mam nadzieję, że jasne. Jak nie to... ... ...pisać.


Nie wiem o czym wogole piszesz...


Ma ktos zapisane w podpunktach co sprawko ma zawierac? Co z tych danych mam wogole uzyskac? Poki co to dla mnie kompletny chaos i czarna dziura...

Jezeli dostane pomoc to postaram sie to zrobic do poniedzialku ale jezeli odzew bedzie rownie przytłaczający jak do tej pory to na cuda nie liczcie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez orion dnia Śro 21:40, 18 Sty 2012, w całości zmieniany 8 razy
Śro 20:56, 18 Sty 2012 Zobacz profil autora
Patykkos
nowicjusz



Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Jeżeli chodzi o część dotyczącą dwóch tylnych kół, to sprawko dzisiaj zostało wysłane mailem, jak nie dostane dzisiaj od niego odpowiedzi to jutro postaram mu sie zanieść w wersji papierowej.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 21:03, 18 Sty 2012 Zobacz profil autora
basabash
ekspert



Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

Post
Tak. Jeśli chodzi o plik "statecznosc 15.12.xls" to masz 5 pomiarów w arkuszach. 1 kolumna to czas. pozostałe podpisane oś z,x,y. Jest to plik wyników tylko z wagi 3 - osiowej. Pozostałe pliki, to pomiary z pozostałych 3 wag. Co do tych pozostałych, to Ci nie pomogę, pytaj Dzika. Wagi były pod kołami, w celu wyznaczenia reakcji.

Podczas pomiarów ustawialiśmy parametry i wykonywaliśmy pełen obrót ładowarki o 360 st.

Pomiary:
1 - nachylenie 4st., wysięgnik ładowarki na dole, kołyska ładowarki (tylna oś) zablokowana
2 - 4 st, wys na dole. koł. ODBLOKOWANA
3 - 6 st.. wys na dole, koł zablokowana
4 - 4 st. wys U GÓRY, koł zablokowana
5 - 4 st. wys na dole koł zabl. ŁADOWARKA SKRĘCONA.

Ogólnie z tej części masz opisać jak te zmiany wpływają na reakcje, czyli ogólnie na stateczność.

Dodatkowo musisz wyznaczyć nachylenie, przy których by się wywróciła.

WRACAJĄC DO WAGI 3 - OSIOWEJ.

Jeśli chodzi o wektor translacji, i te przesunięcia wykresów to nie do końca kumam PO CO to jest. Prosił, żeby zrobić, to jest. Tym się nie przejmuj, wrzuć do sprawka i już. Jak by co to mów że tak kazał. Ogólnie chodziło o to, żeby równolegle przenieść zależność do początku ukł. współrzędnych - stąd wektor translacji.

Najprościej możesz policzyć siły używając tych prostych zależności - bez poprawek. Np. dla pierwszego y = 0,0007 x + 0,068.
Wyznaczysz z tego "siłę" w kg, prosto przeliczyć na [N].

Co do momentu - początek układu jest w lewym dolnym rogu. Siła przykładana w prawym dolnym pod kątem 45 st. dodatnim od poziomu. Linia działania tej siły nie przechodzi przez środek płyty.

Mam nadzieję, że się coś wyjaśniło.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:07, 18 Sty 2012 Zobacz profil autora
orion
ekspert



Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Jeżeli dobrze zrozumiałem to schemat do momentu powinien być taki:
(siły w skali 10:1 bo kreska 50mm byłaby nieczytelna)

[link widoczny dla zalogowanych]

Rozumiem ze mam policzyc czy zlozenie odczytow z X i Y pitagorasem da nam tyle ile sila 10-50N pod katem 45stopni na ramieniu 295mm tak?


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:29, 18 Sty 2012 Zobacz profil autora
basabash
ekspert



Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

Post
Właśnie tak. Ewentualnie jak nie wyjdzie to może się okazać, ze siła była przykładana pod kątem prostym do przekątnej. (tam gdzie masz 97,..). Nie wiem dokładnie, bo ja stałem przy kompie. Ogólnie różnica niewielka.


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:49, 18 Sty 2012 Zobacz profil autora
Dziku
ekspert



Dołączył: 25 Lut 2011
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ZG

Post
Jeśli chodzi o pomiary z wag w kołach tylnych to numer pomiaru odpowiada pomiarom opisanym przez Jędrzeja. I tak:
pierwsza kolumna -> czas,
druga kolumna -> waga pod kołem tylnym prawym(skalowanie y[kg]=-00022x[mV/V])
trzecia kolumna -> waga pod kołem tylnym lewym(skalowanie y[kg]=00022x[mV/V])


Post został pochwalony 0 razy
Śro 22:55, 18 Sty 2012 Zobacz profil autora
orion
ekspert



Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Ale czesc o tylnych kolach niby juz oddana wiec temat raczej zamkniety, interesuja mnie tylko pliki Jedrzeja.

EDIT:

Czekam na sprawko pd Pawła R, jak wrzuci na forum to powalcze dalej....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez orion dnia Czw 21:19, 19 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Śro 23:32, 18 Sty 2012 Zobacz profil autora
orion
ekspert



Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Hmmm, w sprawku Pawla nie widze nigdzie obliczen kąta przy ktorym ladowarka sie wywroci...

Na dodatek dane u Pawla w poduinkcie cechowanie i moment (wektory translacji itp) sa identyczne z tymi co dostalem wczesniej z forum.

Albo ta czesc pomiarowa wyszla nam identycznie do 4 miejsca po przecinku (w co watpie) albo dostalem kopie czesci sprawka Pawla. Gdzie sa nasze dane?

W koncu mam zajmowac sie danymi z tylnych kol czy wagi pod pozostalymi kolami (1 osiowe) zostaly juz zalatwione w innym sprawku?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez orion dnia Sob 10:08, 21 Sty 2012, w całości zmieniany 3 razy
Sob 9:44, 21 Sty 2012 Zobacz profil autora
basabash
ekspert



Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

Post
Dane napisane w tym wątku są na pewno nasze.

Sprawko było podzielone na 2 grupy - wagi zwykłe i 3 - osiową, ale ogólnie obie grupy miały oddać pełne, z tego co pamiętam. Ktoś przecież ma tą część ze zwykłych gotową. Dodaj część dotyczącą 3 - osiowej i już. A dlaczego Paweł skorzystał z naszych danych to mnie nie pytaj. Może nie mieli swoich, albo tak im kazał prowadzący.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:25, 21 Sty 2012 Zobacz profil autora
orion
ekspert



Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

Post
Dlaczego przy skalowaniu osi X i Y jest adnotacja "Odczyty dla obciążenia 200 [kg] w kierunku osi Z"

Przeciez poprzecznie obciazalismy tylko przy momencie... i Fz bylo wtedy 0...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez orion dnia Sob 20:34, 21 Sty 2012, w całości zmieniany 2 razy
Sob 19:18, 21 Sty 2012 Zobacz profil autora
basabash
ekspert



Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
Płeć: Mężczyzna

Post
Wg moich notatek cechowanie kierunków x i y, (czyli także ich obciążanie) odbywało się dla obciążenia 200 kg na osi z. Po prostu zostały obciążniki na wadze.

Obciążenie momentem wywierane było później, nie miało to nic wspólnego z cechowaniem osi.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 20:18, 21 Sty 2012 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum mbm2007 Strona Główna » [KiEM] Inżynieria pojazdów i maszyn roboczych Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin